První verze Panigale V4 R, která byla představena v listopadu na výstavě EICMA v Miláně, byla vybavena mokrou spojkou tak jako všechny superbiky Ducati od dob 848, respektive 1199. Ale v Jerezu Ducati Corse zjistila od továrních jezdců Chaze Daviese a Álvaro Bautisty, že mokrá spojka neposkytuje dostatečnou zpětnou vazbu při brzdění do zatáček.

Oba jezdci testovali na Panigale mokrou i suchou spojku a se suchou spojkou měli mnohem lepší odezvu od motorové brzdy a dokázali najíždět do zatáček mnohem rychleji a motorka byla na brzdách výrazně stabilnější.

Ducati jejich požadavek vyslyšela a ještě předtím, než továrnu v Borgo Panigale opustí první sériové kusy nové Panigale V4 R, které se budou počítat mezi potřebné homologované a prodané kusy pro účast v šampionátu WorldSBK, vyměnila mokrou spojku za suchou. Konkrétně se bude jednat o spojku od STM, model STM EVO-SBK, která má devět spojkových lamel a sekundární pružinu pro větší přítlak.

Ducati Panigale V4 R

Ducati Panigale V4 R

Věděli jsme, že se její představení blíží, ale i tak jsme se při stržení opony neubránili cituplnému vzdechu. Je to pecka!...

Číst článek

Ke svým 221 hp, respektive 231 hp se závodním výfukovým systémem od Akrapoviče, dostane Panigale nakonec i ikonickou suchou spojku, která nejenom podle nás k Ducati naprosto neodmyslitelně patří. Někdy se tak krok zpět přece jenom nemusí ukázat jako špatný nápad.