Ducati Hypermotard 950 2019

Pro rok 2019 si Ducati Hypermotard 950 vykoledoval nový, ostřejší přední blatník ve stylu zobáku s novým světlem. To dostalo denní svícení pro trhy, kde je legální. Kryty chladiče byly posunuty více dopředu a tím odkrývají hladovým pohledům více z motoru a příhradového rámu. Nový rám je lehčí a uvolňuje místo pro dva podsedlové výfuky.

Motor dostal čočku

V Ducati si na dvouválec s objemem 937 ccm došlápli. Nasypali do něj nové písty s vyšším kompresním poměrem (13,3:1 místo dosavadních 12,6:1 předchozího Hypermotarda 939). Dále nové vstřikovací jednotky s průměrem sání 53 mm, změnili profily výfukových vaček a spolu s novým výfukovým systémem by to mělo vytlačit slibovaných 114 koní v 9000 otáčkách (oproti předchozím 108 koníkům). Točivý moment by měl rovněž narůst cca o 1 Nm. 80% točivého momentu poskytuje nový motor už ve 3000 otáčkách a 88% z něj dostáváme mezi 5 a 9 tisíci otáček. To zní jako pružný motor!

Posilovna pro spojku

Spojka s posilovačem dostala nové hydraulické ovládání, abychom si nenamáhali levé zápěstí. Taktéž jsme se dočkali lehčího řadicího bubnu, hliníkových napínáků řetězu a hořčíkových ventilových vík. Podle Ducati motor váží skoro o dvě kila méně, a to je prima, ne?

Elektropecky

Hypermotard 950 využívá šestiosou řídicí jednotku Bosch s elektronickým systémem obsahujícím náklonové ABS, kontrolou trakce, kontrolou jízdy po zadním kole, rychlořazení nahoru i dolů (ve verzi SP v základu, na obyč model nutno dokoupit). Tři obvyklé jízdní režimy Sport, Touring a Urban netřeba vysvětlovat.

Podsedlový rám

Nový příhradový podsedlový rám umožňuje použití užšího, ploššího sedla, které zlepšuje dosah jezdce nohama na zem při stejné výšce sedla jako minulý Hyper 939. Širší hliníková řidítka dávají jezdci silnější páku pro řízení. O tlumení se stará vpředu plně nastavitelná vidlice Marzocchi s průměrem trubek 45 mm a zdvihem 170 mm a váží o cca půl kila méně než stará vidle. Zadní nastavitelný tlumič dodává Sachs a má zdvih 150 mm. Lepší verze SP dostala nastavitelné prvky od Öhlinse – přední vidle s 48 mm trubkami a zdvihem 185 mm a zadní tlumič se zdvihem 175 mm. Dle Ducati podvozek SP umožňuje náklony větší o 3°. To chceme vyzkoušet!!!

Brzdy a další pěkné věci

Obě verze mají stejné čtyřpístkové radiální brzdiče Brembo M4.32 s kotouči o průměru 320 mm vpředu. Dozadu Brembo dodává 245 mm kotouče a jednopístkové třmeny. Standardní hypermotard 950 bude jezdit na hliníkových 17“ kolech s pneumatikami Pirelli Diablo Rosso III, zatímco verze SP dostane kovaná kola Marchesini a gumy Pirelli Diablo Supercorsa SP. Jasně, další fíčůresy jsou TFT displej, multimediální systém napojitelný na telefon, odnímatelné stupačky spolujezdce a blinkry integrované do blasterů na řidítkách. Ducati udává, že hmotnost Hypermotardu 950 bude 200 kg, espéčko bude o 2 kg lehčí. Téhle ovladatelné kočičky s historií chuligána se nemůžeme dočkat. A to máme teprve prosinec…

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Fotogalerie