Ducati Diavel 1260 2019

Diavel pro letošní rok podědil motor po bratříčkovi XDiavelovi a navíc mu bylo přisouzeno spoustu dalších vychytávek. Tenhle novodobý V-Max tak bude děsit starce podél cesty s novou pekelnou silou, kterou jen tak tak zkrotí andělská elektronická křídla.

Ventil kábr variábl

Ducati na motoru provedla pár změn, především jej upravili na pohon řetězem namísto řemenu, který se řemení na Xdiavelu. Nový Diavel 1260 teď bude mít 159 koní v 9500 otáčkách a maximum točivého momentu v 7500 otáčkách, s využitím variabilního časování ventilů. Proměnlivé časování bude moderovat dodávku výkonu tak, aby vyhovoval aktuálním podmínkám (že by i náladě?), s hlavním cílem podání jemného výkonu v nízkých otáčkách a sportovnějšího pocitu v těch vyšších. Ducati samozřejmě přemapovala zapalování tak, aby Diavel působil sportovněji než čopr XDiavel.

Elektronky od Bosche

Elektroniku řídí šestiosá setrvačníková měřicí jednotka (IMU) od Bošáků, ježto nepřetržitě kecá do procesu šéfování motoru s ohledem na dynamickou pozici stroje, náklony a tempo změn výšky. Systém ride-by-wire (který bych nejraději překládal, a to od nyní už navždy, jako řiď-přes-drátek!) nabízí tři režimy: Sport, Touring a Urban, každý s vlastní palivovou mapou plus nastavením kontroly trakce, jízdy po zadním a zatáčkoidním ABS.

Trakce hladce

Dukatí kontrola trakce poskytuje osm úrovní. Jedna a dva nechávají víc smýkat kolo pro sportovnější trotly, tři až šest jsou na suchou silnici a sedm a osm pro posery za deště. Stejně tak bezpečnost proti přehození motorky na zadním disponuje osmi úrovněmi, které vám oblbnou výkon a krouťák za účelem pocitu bezpečí jako v postýlce, když za plyn vezmete tvrdě a hrubě. Tak.

Vinglfriendly ABS Bosch 9.1MP si to koučuje s ostatní elektronikou a údaji z šestiosé IMU, aby uhladilo brzdný efekt, i když ležíte ve vinglu na loket. Na úroveň 1 ABS pindá jen do předního kola, zatímco zadním můžete prasit jako na fichtlu za mlada. Dvojka už trochu dohlíží i na zadní, ale tak abyste si furt připadali jako totální sporťák a vostrej kluk. Trojka už vytahuje vlajku Bezpečnosti silničního provozu, skripta evropské „Vize nula mrtvol“, a máte utrum bejci.

Stresovaný motor

Nový Diavel má ocelový trubken-příhradový rám podobný tomu z čoprDiavela. Využívá motor jako aktivní součást šasi, připojen je skrze šroubení v obou hlavách dvouválce. Hliníkový podsedlák visí na zadní hlavě a jednostranná kyvka trůní za převodovkou přisátá k motoru přes dva hliníkové odlitky. Vidle s průměrem kluzáků 50 mm (!) nastavují stlačení a předpětí pružiny v levé trubce, v pravé pak nastavíte odskok.

Zadní tlumič nastaví jen předpětí a odskok. Namachrovanější verze Diavel 1260 S dostane plně nastavitelné vidle Öhlins (prům. 48 mm) a stejně tak i žlutý zadní tlumič. Ať sousedi puknou! Kdyby ještě neleželi v závistivých křečích, můžete je upozornit na přední brzdy Brembo M50 monobloc s radiální brzdovou pumpou PR16/19 (Laciný Diavel má pouze Brembo M4.32 a pumpu PR18/19. Aspoň že taky radiální! Bez té už dneska nemůžete ani do Dlouhý, natož do Pařížský!) Obě verze mají vpředu kotouče o prům. 320 mm, vzadu pak 265 mm s dvoupístkovým Brembákem.

Bude to ďaha

Obyč Diavel dostal 14tiloukoťová kola, zatímco namistrované esko pouze desetiloukoťová s částmi opracovanými na fréze. Pirelli dodalo gumy Diablo Rosso III, vpředu 120/70 ZR17 a širokánské hovado 240/45 ZR17 na zádi. Mezi důležité fíčuresy patří TFT televize, sorry displej, hands-free zapalování, signalizace řazení a tempomat. Esko přidává bluetooth a plně LED osvětlení včetně denního svícení tam, kde to legislativa umožňuje.

Autor se na nového Diavela těší z několika důvodů. Je to nehorázná masírka a designové porno, takhle motorka v paletě Ducati chyběla, zejména pro velké chlapy, kteří se na drobné sportovní motorky nevejdou (což teda není můj případ, já ty prcky radši…). Elektronické skřítky s tímhle výkonem chápu, je jen dobře, že v provozu člověka něco hlídá, zejména proti leknutí. Dále jsem zvědav, jak se bude nový Robert Ďábel chovat, neboť ten předchozí byl takový správňácky neučesaný, ale taky trochu otravný až neotesaný. Kultivovanost motoru z čoprDiavela by mu mohla bodnout. Minimálně nebude děsit pozéry, a drsňáci si pro krutopřísný průjezd Pařížskou můžou kontrolu trakce vypnout. Aspoň si to myslím, protože Ducati je evropský výrobce, a ti zatím neztratili smysl pro svobodné rozhodování. Sláva Diavelu, zvedneme ho na zadní. I na přední! Jo a ještě pro jednu věc mám Diavel rád. Je to řekl bych motorka z ranku jako V-Max. Ale aspoň funguje, dává jízdní smysl a není těžký jako prase. Prostě v mých očích dává neohrabanému V-Maxu těžce na prdel. A za to ho mám rád, přesto, že V-Max je kult, a kdybych vybíral jenom očima, asi bych zvednul ruku pro V-Maxe. Ale nejsem blbej. Ride, or die, ne? Jízda je tedy důležitější, než vzhled. Jo a taky bych rád slyšel na tomhle motoru výfuky Jekyll&Hide, kterým tlačítkem otevřete přívěru a najednou máte výfuk bez tlumičů. To musí být rRrRrachot..!

DrnDrn

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Fotogalerie