DR Moto

Vše začalo v roce 1993, kdy byla Deanem Reynoldsem, založena firma Reinold Engineering. Tato firma se velice brzy dostala mezi absolutní špičku mezi firmami a dodavateli dílů, u kterých se klade důraz na přesnost a preciznost. A to nejen v Anglii, ale i v dalších zemích.

Díky nejmodernější, špičkové CNC technice a velice profesionálním zaměstnancům, začala tato firma lákat klienty od závodních týmu F1 až po britské firmy, které se zabývají velice specializovanou výrobou.

V roce 2003 firma Reinold Engineering zahájila spolupráci s týmem Roberts (pozn. autora – tým Kennyho Robertse z královské třídy MotoGP, který závodil s motocykly Proton), pro který vyráběla komponenty k jejich motocyklu. První motocykl byl s označením KR3, což byl ještě dvoutaktní stroj. Dále byla tato firma u vývoje prvního čtyřtaktu s motorem V5 až po éru motocyklů o obsahu 800 ccm.

Dále Reinold Engineering dodával díly do šampionátů BSB (pozn. britské mistrovství Superbiků), WSBK (pozn. mistrovství světa Superbiků), Moto2 a MotoGP.

10380402_10152378505973855_8434893750927217196_o

Začátky DR Moto

Poté, co firma zažila mnoho úspěchů, jako dodavatel, pro závodní týmy v šampionátu Grand Prix. V roce 2012 obrátila své snahy směrem k nové výzvě, kterou měl být vlastní motocykl do královské kubatury MotoGP.

Značka DR Moto získala pro svůj projekt hlavního konstruktéra z bývalého závodního týmu Roberts, Barry Warda. Samotný motocykl se může pochlubit tím, že má to nejlepší, co je v současnosti možné sehnat. Všechny díly podvozku jsou vyrobeny přímo ve firmě DR Moto. Další části motocyklů jsou od značek, jako je například Brembo, Motec, Marchesini a Öhlins.

Vizí značky DR Moto, je nabídnou technologii na úrovni motocyklů MotoGP, pro náročné motocyklové nadšence. Po testech v Kartageně, které se uskutečnili v únoru letošního roku, si je firma jistá, že svých cílů dosáhne.

Pohled závodního jezdce Gary Johnsona

Gary Johnson je zkušený Superbiker a proslulý závodník z TT. Gary měl tu možnost otestovat motocykl DR Moto a v následujících řádcích je jeto pohled na tento motocykl.

„První, co se mi na motocyklu DR Moto líbilo, ihned jak jsem se posadil, do sedla bylo, kolik prostoru na motocyklu je. Dalo by se říci, že pro menší jezdce bude až moc velký. Úžasný je ovšem pohled pod kapotáže, kde se skrývá neuvěřitelně našlapaný motor. Motocykl táhne od nuly a je poslušnější, než cokoliv na čem jsem do této chvíle jel.  Při příjezdu k první zatáčce zjišťuju, že brzdná síla a stabilita motocyklu je úžasná.“

„Do zatáčky se motocykl sklápí úplně sám a musím říct, že ve srovnání s Triumphem 675, na kterém jsem celý víkend jezdil, se Triumph při změně směru chová, jako těžký knedlík.“

„Na vjezdu do zatáčky se mi ale zdálo, že motocykl málo brzdí motorem. Naopak při výjezdu ze zatáčky je možné mít klidně zařazený vyšší stupeň a síla motocyklu vás stejně doslova vystřelí do další pasáže okruhu. Co mi trochu vadilo, bylo ovládání plynu, které se mi zdálo poměrně trhavé na to, jak obrovskou sílu máte pod sebou.“

„Raději bych obětoval trochu ovladatelnosti a přilnavost a prodloužil bych rozvor. Zamezilo by se tím neustálého zvedání motocyklu na zadní kolo. Mít více času, aby se přizpůsobilo nastavení pozice jezdce a nastavení podvozku, potom by bylo možné zjistit, jaký je skutečný potenciál tohoto stroje.“

 

A cena této srandy?

Cena je stanovena na částku 89 500,- liber, což je k současnému kurzu něco málo přes 3 100 000,- kč.

Pro našince je to myslím neodolatelná cenovka, takže kdo do této krasavice jde semnou, tak mi napište a při společné objednávce ušetříme alespoň na poštovném. :-D

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Technické specifikace