Nedávné představení ultimativní tříkolky od Yamahy, poháněné ostrým tříválcem z modelu MT-09, vzbudilo široký zájem veřejnosti po celém světě. Tříkolka si zachovává benefity motocyklu a zároveň poskytuje mnohem vyšší úroveň bezpečí, zejména při jízdě za zhoršených podmínek. Těchto vlastností by mohly využívat například záchranné složky, které v sedle tráví velkou část své pracovní doby. Tříkolky by také měly být využívány v následujících letech jako doprovodná vozidla pro cyklistické závody místo motocyklů.

Dle uniklých informací se zdá, že Honda neponechává nic náhodě a pracuje na tříkolce, která by byla pro Yamahu Niken rovnocenným rivalem. Naklápěcí tříkolka od Hondy by měla být poháněna šestiválcovým motorem z nového GoldWingu.

Pojďme se podívat na původ celého konceptu naklánějící se tříkolky. Ten totiž rozhodně není žádnou novinkou. Původně byl tento koncept představen značkou Piaggio u skútru MP3. Yamaha ho poté aplikovala na svůj moderní a výkonný stroj, čímž si získala obrovský zájem veřejnosti. Niken je postaven na základě sportovního naháče MT-09, jehož pohání progresivní tříválcový motor. Mimochodem, o oficiální představení Nikenu veřejnosti byl marketingovým oddělením Yamahy požádán samotný Valentino Rossi.

Ale zpět k Hondě. To je značka, která vždy velice bedlivě sledovala dění kolem, a pokud jiný výrobce (zvláště pak ten japonský) přišel s novinkou, která sklidila úspěch, Honda nezůstala dlouho sedět a pustila se do vlastního vývoje.

Z patentového úřadu se nyní dostaly ven výkresy, které ukazují technickou podobu nové tříkolky od Hondy. Z těch je sice zřejmý plochý čtyřválec, nicméně přiložené poznámky uvádí, že by se mělo jednat buď o dvouválcový či šestiválcový typ motoru. A vzhledem k tomu, že se diskutuje o novém Nikenu s motorem 1700 kubických centimetrů, byla by volba plochého šestiválce z GoldWingu celkem logickým rozhodnutím Hondy, jak nezapsat dobu.

Když se podíváme zpět do roku 2016, nalezneme koncept tříkolové Hondy NeoWing, která byla předurčena k pohonu hybridním motorem. NeoWing se nikdy nedostal do výroby, mohl ale sloužit jako základ pro další vývoj a my si při pohledu na něj můžeme udělat alespoň hrubý obrázek o tom, jak by nová japonská tříkolka mohla vypadat.

Koncept Honda NeoWing

Koncept Honda NeoWing

Současně vyráběný plochý 1800 ccm šestiválec z GoldWingu ze sebe dokáže vydolovat 125 koní. Spolu s mohutným točivým momentem by tak mohl mít převahu nad tříválcem od Yamahy, který disponuje výkonem 113 koní. Na druhou stranu se dá předpokládat, že Honda tak bude o něco těžší.

Dočkáme se představení již letos na Motorshow v Tokiu? Doufáme, že ano, protože to bude hodně zajímavé!