Už je to deset let, co se poprvé představilo BMW S1000RR, a že tenkrát vyvolalo pořádný poprask. Během těch deseti let si získalo velký počet příznivců a zejména v prvních letech se na národních úrovních nezávodilo s ničím jiným. Po úspěšné dekádě ale pro příští rok BMW svůj litrový klenot kompletně přepracovalo. Dostalo nový (a zatraceně povedený) vzhled, ze kterého zmizela charakteristická asymetrie předních světel a nový motor s variabilním časováním ventilů, který má mít výkon 205 koní.

Zbrusu nový motor dostal variabilní časování s vačkovou hřídelí, která má vačky pro částečnou a plnou zátěž pro každý sací ventil. Výsledkem je nárůst výkonu v nízkých a středních otáčkách, zatímco si motor udržel výkon ve špičce.

Podle BMW bude mít model 2019 výkon 205 koní ve 13000 otáčkách (207 koní ve 13500 na některých trzích), což je nárůst o 6 koní oproti předchozí generaci. Maximální krouticí moment je 112,5 Nm v 11000 otáčkách, který by ale měl mít větší zátah ve středních otáčkách a zároveň mít plynulejší nárůst, aby se omezilo zvedání předního kola.

Variabilní vačková hřídel není v motoru jediná změna. Nová vahadla mají o 25% menší hmotnost než ta předchozí, stejně tak titanové ventily. Díky tomu může motor točit o 400 otáček za minutu více, takže omezovač mohl být posunut na 14600 ot./min. Došlo i k přepracování dalších částí motoru, jako například volnoběžky a spojení vodní a olejové pumpy, díky čemuž je nový motor kompaktnější. Měl by také vážit o 4 kg méně. Nový je i výfukový systém s třícestným katalyzátorem, který ušetřil dalších skoro 1,5 kg.

V základu by mělo být S1000RR s rychlořazením a čtyřmi jízdními režimy pro déšť, silnici, dynamickou jízdu a závody, se třemi volitelnými Race Pro závodními režimy za příplatek. Kontrola trakce, která měří posun v šesti osách, by měla být také v základu. Z další elektroniky můžeme jmenovat například asistenta rozjezdu do kopce, launch control a omezovač otáček na boxovou uličku, který využijí pouze závodníci.

Nový, nebo přinejmenším hodně přepracovaný je i hliníkový rám, který je nyní lehčí a vetší porci zátěže v něm polyká motor. Byla změněna i geometrie a úhel řízení je nyní strmější. Změnil se i rozvor, který je nově 144 cm. Vepředu je nastavitelná obrácená vidlice, vzadu samozřejmě plně nastavitelný tlumič a nová, lehčí kyvka. Elektronický podvozek je za příplatek.

17 palcová kola by měla být lehčí o 1,6 kg než ta předchozí, čemuž se skoro ani nechce věřit. BMW ale nabízí i kovaná a nebo karbonová kola, která jsou ještě lehčí. Ta už ale opět patří spíše na závodní okruh, protože jsou dost křehká a po českých silnicích by daleko nedojela. Vepředu jsou radiální čtyřpístky na 320 mm kotoučích a vzadu jednopístek s 220 mm kotoučem, který plní spíše symbolickou úlohu u většiny brzdných manévrů. ABS je již v základu.

Novinky jsou i v osvětlení a palubce. Ta dostala 6,5“ TFT displej, osvětlení budou mít na starosti LEDky a směrovky jsou integrovány do zrcátek. S1000RR 2019 by mělo být nabízeno ve dvou barvách, závodní červené a modro bílo červené BMW trikolóře.