Vše nasvědčuje tomu, že bychom se konečně mohli dočkat prvního představení doposud záhadného BMW F850RS. Tuto skutečnost potvrzují patentované výkresy, které v nedávné době unikly na světlo světa a které ukazují pokračování řady RS, osazené řadovým dvouválcem. Není nereálné, že bychom se oficiálního představení nového modelu mohli dočkat na listopadové výstavě EICMA.

Pamatujete ještě na koncept BMW 9cento, který byl zhruba před rokem představen v Itálii? Nové F850RS bude mít k jeho vzhledu velice blízko a to je dobře – jde totiž o velice líbivý a schopně vypadající stroj, který je předurčen ke sportovnímu cestování.

Kocept BMW 9cento

Kocept BMW 9cento

Už od představení konceptu bylo celkem jasné, kam celá myšlenka tohoto stroje směřuje a že se nedočkáme obrovského motoru. Namísto toho BMW zvolilo svůj inovovaný paralelní dvouválec o objemu 850 kubických centimetrů, který v současné době známe z modelu F850 GS. Nový F850RS by mohl vnést trochu sportovního a osobitého charakteru do této střední kategorie, kterou BMW nyní nabízí.

BMW tímto celkem přirozeně reaguje na volání zákazníků po takto zaměřeném stroji. Velice pozitivní ohlas, který původně představený koncept sklidil, jen potvrzuje fakt, že by se mohlo jednat o trefu do černého a BMW by s tímto modelem mohlo slavit obrovské prodejní úspěchy.

Díky výkresům, uniklým z brazilského patentového úřadu (Instituto Nacional da Propriedade Industrial of Brazil), si nyní můžeme udělat lepší obrázek o tom, co na nás konstruktéři z BMW chystají. Byť nákresy zobrazují model s o něco méně ostřejšími hranami, než měl původní koncept, stále se jedná o sportovně střižené linie odpovídající dnešním představám o moderním motocyklu. Je také zřejmé, že se bude jednat o motocykl zaměřený na jízdní vlastnosti bez zbytečného příslušenství. Celý design vypadá jednoduše vzdušně.

Půjde o relativně vysoký motocykl se vzpřímenou jízdní pozicí, daleko více připomínající svého většího bratříčka BMW S1000 XR, spíše než klasické BMW R1250 RS, se kterým je novinka předurčena sdílet technické geny a komponenty. To samé platí o přední části kapotáže, která je modelu S1000 XR také velice podobná. Nepřevezme novinka nakonec přece jen název F850 XR?

Stejně jako se z výkresů dá odhadnout zřejmý paralelní motor, můžeme dále vidět ráfky o průměru 17 palců, které jsou typické pro silničně zaměřené stroje. Síla bude na zadní kolo přenášena přes řetězový převod. Zřejmá je také relativně malá výška sedla, což jsou pro tento model body k dobru zejména u jezdců menšího vzrůstu.

Jako konkurentem v tomto segmentu se jeví například nedávno představený KTM 790 Duke, který kde se ukáže, tam sklízí ovace, nebo sportovnější Ducati Supersport. Bude zajímavé sledovat konkurenční boj na tomto trhu a na finální cenovou politiku značky BMW – zvědavi jsme zejména na základní cenu a na prvky, které bude bavorská značka u tohoto modelu nabízet.