Fakt se to jmenuje Strom!

Nový V‑Strom 1000 ABS je otevřenou vstupenkou pro každé dobrodružství. Dynamický v serpentinách, svižný na dálnici, obratný v městském provozu. Velké cestovní enduro v kompaktním balení. Suzuki Sport Adventure Tourer.

Mohli jsme udělat velké a těžké enduro, ale řekli jsme si, že by se vám možná lépe jezdilo s něčím ovladatelnějším, lehčím a přátelštějším. S něčím, s čím bude větší zábava. Mohutné konkurenční stroje často působí tak těžce, že nemalou část jezdců jednoduše odradí svými rozměry a hmotností. Mohli jsme také vyvinout další obrovský motor se spoustou výkonu. Ale řekli jsme si, že stejný točivý moment dokážeme dostat i z motoru o objemu jednoho litru. Představujeme vám nový V‑Strom 1000 ABS, od základu přepracované ztělesnění nejnovější generace velkých cestovních endur.

Vysoký výkon i točivý moment

Zcela nový dvouválec DOHC dostal větší objem, zapalování se dvěma svíčkami na válec a přepracované 32bitové vstřikování paliva s dvojicí škrtících klapek SDTV. Výsledkem je vysoký točivý moment už při 4000 otáčkách za minutu, který ve spojení s nízkou hmotností dává V‑Stromu zátah zcela srovnatelný s daleko většími objemy. A navíc je tu spotřeba. Motor V-Twin 1000 DOHC je tak úsporný, že na jednu 20l nádrž umožní dojezd více než 400 kilometrů.

Kontrola trakce

Jednou z nejzásadnějších novinek nového V‑Strom 1000 ABS je zcela nový systém kontroly trakce, poprvé použitý na motocyklech značky Suzuki. Třístupňová kontrola trakce vám dává více jistoty na asfaltu i na šotolině a umožní přidávat plyn s větší důvěrou. Systém v každé chvíli monitoruje otáčky předního a zadního kola, polohu škrtící klapky, klikového hřídele a zařazený převodový poměr. Kontrola trakce Suzuki reaguje okamžitě. Každé 4 milisekundy vyhodnocuje situaci a jakmile zjistí prokluz zadního kola, bleskově sníží výkon motoru změnou předstihu a omezením dodávky vzduchu.

16

ABS, antihopingová spojka a špičkový podvozek

Seznam změn a vylepšení oproti předchozím modelům je obrovský. Mezi technologie výrazně usnadňující jízdu patří například antihopingová spojka SCAS nebo protiblokovací systém ABS, který pro vaši bezpečnost padesátkrát za otočku monitoruje rychlost otáčení každého z kol a porovnává ji s referenční rychlostí stroje.

Pro pohodlí jízdy jsme zároveň nastavili podvozek tak, aby optimálně vyhovoval požadavkům a reálným potřebám při cestování na dlouhé i krátké vzdálenosti. Pérování s přední 43mm USD vidlicí KYB a zadní centrální jednotkou s přepákováním je plně nastavitelné. Radiální brzdy mají dostatek síly na bezpečné zastavení i při dlouhých sjezdech, čtyřpístkové monoblokové třmeny Tokico navíc vypadají prostě úžasně.

Nezapomněli jsme ani na pohodlí

Aerodynamicky účinný plexištít umožňuje díky patentovanému systému snadno a rychle i za jízdy nastavovat sklon i výšku plexi do několika aretovaných poloh podle vašich aktuálních potřeb. Komfortní sedlo umožňuje vzpřímený, i při dlouhé jízdě příjemný posez. Široká řídítka zmenšují ovládací síly. Nezapomněli jsme ani na palubní 12V zásuvku pro nabíjení mobilu nebo GPS navigace. Nový přístrojový panel s digitálním LCD displejem poskytuje přehledně veškeré informace, které na vašich cestách můžete potřebovat – rychlost, zařazený převodový stupeň, čas, teplotu motoru, stav paliva v palivové nádrži včetně zobrazení okamžité a průměrné spotřeby a dojezdu, otáčky motoru a další funkce. Navíc na přístrojovém panelu naleznete hodnotu teploty okolního vzduchu a při teplotách pod 3° C dokonce i varování před možným náledím.

17

Přehled hlavních předností Suzuki V‑Strom 1000 ABS

  • Suzuki V‑Strom 1000 ABS je nejlehčím strojem kategorie velkých cestovních endur
  • Kompletně přepracovaný zvětšený motor nabízí špičkový točivý moment už od 3700 ot/min.
  • Výborná ovladatelnost odpovídá úrovni motocyklů o objemu 800 cm3.
  • Mimořádně bohatá standardní výbava (včetně třístupňové kontroly trakce) je na úrovni strojů nejvyšší třídy.
  • Záměrně jsme upustili od objemu 1200 ccm. Důvod? Ve spojení s nízkou hmotností zajišťuje stejný poměr točivého momentu a velikosti stroje i motor o objemu 1000 cm3.
  • Mimořádně hospodárný motor pooskytuje dojezd více než 400 km na jednu nádrž.
  • Systém ABS padesátkrát za otáčku monitoruje rychlost otáčení kol a přizpůsobuje brzdnou sílu tak, aby se kola ani při intenzivním brzdění nezablokovala. Řídící jednotka Bosch přitom váží pouhý jeden kilogram.
  • Radiální přední brzdy jsou opatřeny monoblokovými třmeny Tokico.
  • Atraktivní dynamický design s dvojitými koncovými světly LED vyjadřuje promyšlenou ergonomii.
  • Široká nabídka originálních doplňků a příslušenství Suzuki je samozřejmostí.

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Technické parametry