Poslední Superbike

Srdcem motocyklu je čtyřválcový kapalinou chlazený motor o obsahu 750 cm3. Stejně jako vlajková loď řady, GSX-R1000, sdílí ty nejlepší technologie, které nejen zvyšují výkon i nadšení z jízdy, ale také zlepšují pohodlí a komfort v každodenním provozu. Začíná to speciálními písty, do kterých se vtiskly poznatky z MotoGP a analytických metod zkoumání materiálů. Písty jsou nyní lehčí a poskytují větší účinnost spalování. Válce mají úpravu SCEM, zajišťující lepší přenos tepla a umožňující zmenšit vůli mezi pístem a válcem. Tato technologie rovněž vychází ze závodních zkušeností, zlepšuje životnost motoru a odolnost válců vůči otěru. Na stranách každého válce najdeme pětiúhelníkové ventilační otvory, které snižují tlakové ztráty motoru při pohybu pístu dolů. I takováto drobnost zvyšuje účinnost motoru, zejména ve vysokých otáčkách, zlepšuje odezvu na plyn a snižuje spotřebou paliva.

1

Konstantní nástup výkonu zajišťuje pokročilé efektivní vstřikování paliva se systémem SDTV, což je systém se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, sekundární klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování, čímž dochází k lineárnější křivce výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.

appStoreIcon

Lépe využívat výkon v různých jízdních situacích umožňuje Suzuki Drive Mode Selektor (S-DMS). Dává možnost jezdci vybrat jednu ze dvou přednastavených vstřikovacích a zapalovacích map. Tím lze upravit charakteristiku motoru tak, aby vyhovovala preferencím a jízdním podmínkám, například na závodním okruhu, úzkých a klikatých silnicích, ve městě nebo na mokru. Mezi režimy lze i za jízdy přepínat pomocí přepínače na řídítkách a zvolený režim se zobrazuje na displeji.

Při ostřejším podřazování krotí brzdný účinek motoru spojka s antihopingovým účinkem, systém Suzuki Clutch Assist Systém (SCAS). Vačky uvnitř spojkového mechanismu tlačí při zpomalování proti přítlačnému talíři, tím snižují přítlak spojkových lamel a umožňují kontrolovaný prokluz spojky.

Výfuk má systém servomotorem a počítačem řízené klapky ve výfuku SET, který odráží vlny ve výfuku zpět, a vylaďuje tak výfukový systém v závislosti na otáčkách motoru. Při nižších otáčkáchse klapka přivírá, čímž se zvyšuje tlak ve výfuku a následně točivý moment v nízkých otáčkách. Jak se otáčky motoru zvyšují, výfuková klapka systému SET se postupně otevírá, tlak ve výfuku snižuje, a tím se zvyšuje výkon ve středních a vysokých otáčkách.

5

Největší důraz u motocyklu této kategorie je kladen na lehké a přesné ovládání. Poslední generace motocyklu GSX-R750 zhubla o neuvěřitelných 8 kg. Lehký a kompaktní rám je svařený z pěti částí a společně s vyztuženou kyvnou vidlicí zaručuje precizní tuhost. Vynikající vyvážení a sladění všech prvků stroje dává jezdci absolutní kontrolu nad strojem a vynikající zpětnou vazbu o tom, co se děje mezi ním a silnicí. Jsou zde použity ty nejlepší komponenty. Přední Big Piston Fork (BPF) vidlice Showa nabízí aktuálně to nejlepší, co je k dostání. Citlivěji dokáže reagovat na menší nerovnosti, zlepšuje tlumení na začátku zdvihu, zjednodušuje nastavení i údržbu a je lehčí. Zadní centrální tlumič Showa nabízí kompletní škálu nastavení tvrdosti, tlumení i rychlosti vracení. Neméně důležitou roli hraje ve stabilitě i elektronicky ovládaný tlumič řízení, do kterého můžete vložit veškerou svoji důvěru. Se stoupající rychlostí zvyšuje svoji účinnost.

Opravdový pocit jistoty dodávají nové brzdy Brembo monoblok. Jsou lehčí a pevnější než běžné dvoudílné šroubované třmeny. Montáž těchto brzdičů poskytuje větší brzdný účinek a lepší zpětnou vazbu s kontrolou pro jezdce.

3

Malá, jednoduchá a lehká kapotáž vytváří vzrušující aerodynamický vzhled a nabízí skvělou ochranu proti větru. Přívody vzduchu do náporového sání SRAD jsou umístěny co nejblíže středu. To zaručuje nejvyšší sací účinnost a zvýšení výkonu motoru při vysokých rychlostech.

Pohodlnou jízdní pozici si můžete najít díky stupačkám, nastavitelným do tří poloh, a krátké nádrži. Dobrou oporu nabízí pečlivě tvarované sedlo s neklouzavým potahem. Posez není nijak radikální a plně vyhovuje použití v běžném silničním provozu.

Sportovní přístrojový panel udržuje jezdce stále plně informovaného. Najdete zde všechny potřebné informace a kontrolky, včetně ukazatele zařazeného stupně, nastavitelné diody, upozorňující na nutnost řazení, hodin a stopek pro měření kol na okruhu. Krádeži motocyklu pomáhá zabránit elektronický imobilizér.

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Technické parametry