Střední nahatá cesta

Opravdu nabroušený a futuristický vzhled je nezaměnitelný s jiným motocyklem. Základem je motor, převzatý ze supersportu GSX-R750. Jeho charakter je však směřován do běžného provozu. Vzdal se výkonu 150 koní, zatímco klade důraz na příjemný, hladký zátah v nízkých a středních otáčkách – tedy přesně tam, kde ho nejčastěji potřebujeme v běžném provozu. Pomáhá tomu i systém servomotorem a počítačem řízené klapky ve výfuku SET, který odráží vlny ve výfuku zpět, a vylaďuje tak výfukový systém v závislosti na otáčkách motoru. Při nižších otáčkách se klapka přivírá, čímž se zvyšuje tlak ve výfuku a tím točivý moment v nízkých otáčkách. Jak se otáčky motoru zvyšují, výfuková klapka systému SET se postupně otevírá, tlak ve výfuku snižuje, a tím se zvyšuje výkon ve středních a vysokých otáčkách.

3

Pokročilé efektivní vstřikování paliva je vybaveno systémem SDTV, což je systém se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, sekundární klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování, a to má za následek lineárnější křivku výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Vstřikování paliva používá i systém volnoběhu ISC, který nahrazuje sytič, udržuje stabilní volnoběžné otáčky a zlepšuje studené starty, při nichž pomáhá snižovat emise studeného motoru.

Přísné emisní normy pomáhá plnit vestavěný katalyzátor výfuku a systém PAIR, který přivádí čerstvý vzduch z airboxu přímo do výfukových kanálů v závislosti na otáčkách motoru a poloze rukojeti plynu a přispívá k dohoření nespálených uhlovodíků ve výfukových plynech. Iridiové zapalovací svíčky dávají silnější jiskru k lepšímu prohoření směsi a zajišťují stabilnější spalování.

1

Podvozek je naladěn pro přesné a rychlé řízení. Díky tvrdšímu podvozku je v zatáčkách stabilní a díky kratšímu rozvoru se strmým úhlem řízení se lehce překlápí ze strany na stranu v sérii po sobě jdoucích zatáček. Tvrdost podvozku je možné upravit díky nastavitelné přední upside‑down vidlici i zadnímu olejovému tlumiči s progresivně vinutou pružinou.

GSR750 ABS je vybaveno digitálním systémem ABS. Ten pracuje s dvojitými plovoucími kotouči o průměru 310 mm a dvoupístkovými brzdiči na předním kole a kotoučem o průměru 240 mm s jednopístkovým brzdičem na kole zadním. Systém ABS zvýší pocit jistoty při nepříznivých podmínkách, panujících na silnici, a pomůže vyřešit nečekané situace. Jedná se o poslední generaci systému ABS, které zasahuje velmi citlivě a jemně. Neztratíte brzdný účinek, ani když do jízdy zasáhne na hranici smyku. Vždy využije maximální brzdný účinek v  kombinací s trakcí povrchu.

Moderní přístrojový panel s nastavitelnou intenzitou jasu je kombinací analogového otáčkoměru a velkého digitálního LCD panelu s rychloměrem a palubním počítačem, který obsahuje ukazatel zařazené rychlosti, teplotu chladící kapaliny, dává přehled o stavu a průměrné spotřeby paliva, ujeté vzdálenosti a hodin. Prostor pod sedlem může pojmout U‑zámek nebo pár menších věcí. Ve výbavě GSR750 ABS je elektronický imobilizér, který pomáhá zabránit krádeži motocyklu.Pro jezdce, kteří si chtějí své GSR doladit a mít tak unikátní stroj, je dostupný široký výběr originálního příslušenství.

gsr750l3_action_4

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

následující kapitola »Technické parametry