Již brzy totiž budete mít možnost vyzkoušet si právě hořickou trať v závodním počítačovém simulátoru s příznačným názvem Racing 300. Pojďme si blíže představit nejen simulátor, ale i jeho tvůrce, dvojici amatérských programátorů a grafiků, kterým vadilo, že doposud není žádná počítačová hra, ve kterém bychom na tomto výjimečném přírodním okruhu mohli závodit.

Ahoj kluci, rozhodli jste se rozjet skvělý projekt a moc vám v něm fandíme. Mohli byste se v úvodu našim čtenářům představit?

Petr Šimůnek: „Jsem hlavní vývojář hry. Dělám věci jako programování, modelování okruhu a přírody, celkově dávám hru dohromady, snažím se, aby fungovala.“

Tomáš Vrbata: „Já mám na svědomí velkou část modelů ve hře, především pak domy okolo trati.“

Jak vznikl nápad na vytvoření počítačového simulátoru hořických zatáček?

„Popravdě, sami už přesně nevíme. Nejprve to měl být projekt do konce prázdnin, který bude hotový už v jejich půlce, každý na tom stráví pár desítek hodin a na konci si to zahrají kamarádi, zasmějeme se a skončí to zapomenuté někde v nějaké složce. Z desítek hodin se však ale rychle staly stovky.“

V čem hru vyvíjíte a jaké k tomu využíváte nástroje?

„Hru vyvíjíme v herním enginu Unity, protože má pro nás příznivou licenci a je z velké části programovatelný, což je velká výhoda.“

Ve škole vás všechno asi nenaučí, takže jak jste se k programování a grafice dostali?

„Baví nás to, máme rádi počítače a asi nebudeme jediní, když řekněme, že jsme vždy chtěli udělat nějakou hru. Celkově se už oba pár let věnujeme těmto programům, především já (Petr) to mám jako koníček.“

V jakém je aktuálně hra stavu, co vše už je hotové a co ještě zbývá dodělat?

„Myslíme si, že se blížíme do konce první velké fáze, která obsahuje vymodelování okruhu a fyziky, plus základní funkce. Poté ať chceme, nebo ne, si budeme muset dát pauzu a oba se soustředit na maturitu, poté uvidíme. :)“

racing-300-screen3

Momentálně vyvíjíte hru nebo řekněme raději simulátor, patrně pro PC. Pokud by se ujala, neplánujete nějaké další platformy, třeba mobilní?

„Snažíme se vytvořit simulátor, ale takový, aby ho dokázalo hrát širší publikum, tudíž jsme na pomezí arkády a simulátoru a snažíme se najít tu správnou rovnováhu. Určitě se budeme snažit dostat naši hru na jiné operační systémy, což v Unity jde poměrně dobře. Co se týče mobilů, tak bych teď spíše radši odpověděl NE, a to hlavně z důvodu ovladatelnosti. Ale těžko říct. Musíme přiznat, že jsme nad tím, jak to udělat, ještě moc nepřemýšleli. Hlavní platforma je pro nás zatím PC.“

Na jaké největší problémy a komplikace jste zatím při vývoji narazili?

„Musíme se přiznat, že největší problémy jsme neměli ani tak s technikou (bylo jich sice hodně, ale vždy jsme uměli najít rychlé a efektivní řešení), ale mezi sebou. Občas někdo nedělá věci tak, jak by měl, někdy má někdo přehnaná očekávání od druhých, sem tam někdo řekne něco jinak, než by měl. Všichni jsme se asi dopustili od všeho alespoň trochu… Pokud bych měl zmínit opravdu něco technického, tak řeknu obecně optimalizace. To je “věc”, díky které hra poběží rychleji a nebude se sekat. Pokud máte cíl, že hra se nebude sekat a poběží všem, tak na to musíte opravdu myslet od začátku do konce úplně během všeho.“

Jak moc reálná bude fyzika ve hře, s kolika parametry počítá?

„Snažíme se najít dobrý kompromis mezi realističností a hratelností. Máme takový “sen”, že hru by hráli jak lidi, co mají motorky rádi, tak i lidi, co přijdou večer z práce a na motorce nikdy neseděli. To jsou dvě naprosto rozdílné skupiny a je to poněkud výzva. Snažíme se započítávat parametry jako rychlost, tření, odstředivou sílu… Část fyziky vždy odvodíme, pak to zkonzultujeme s někým, kdo se v tom trochu vyzná a pak to mírně poupravíme.“

Máte už stanovený termín oficiálního uvedení?

„Zatím ne, datum stanovíme oficiálně až později. Nechceme se předem zavazovat, a tak to radši necháváme volné :)“

Bude hra nějak licencovaná, nebo si ji bude moci každý stáhnout zdarma a zahrát?

„Hra bude volně ke stažení, a to prostřednictvím nějaké známe webové stránky.“

Na jakých motorkách se budeme moci v Hořicích projet?

„Pro začátek to bude motorka obecně, nicméně se snažíme přiblížit šestistovce. Pokud bude hra úspěšná, tak třeba stáj rozšíříme. Krom toho plánujeme i závodní auto nebo F1, detaily ještě upřesníme časem.“

Pomáhá vám někdo i finančně, nebo jsou veškerými náklady “pouze” váš čas?

„Zatím pouze časové a trochu jsme investovali do licencí. Do budoucna plánujeme veřejnou sbírku. Také nás napadlo, že bychom kolem virtuální tratě rozmístili billboardy, kde kdyby se našla nějaká korporace, která by s námi chtěla spolupracovat nebo nás podpořit i finančně, mohla by mít menší poděkování ve formě loga na nějakém billboardu u trati.“

Pokud by se našel nějaký vám podobný nadšenec, o kterém ještě nevíte a který by vám chtěl pomoci, je případně nějaká možnost spolupráce?

„Už nyní s pár takovými nadšenci mírně spolupracujeme, radíme se s nimi ohledně fyziky a například nám naši fanoušci pomohli vybrat naše logo, tudíž se jich snažíme využít. Problém je, že spousta věcí, co se týče vývoje her, vyžaduje specifické technické znalosti a pak je velmi těžké zapojit je přímo do vývoje.“

Díky za rozhovor a už se na hru moc těšíme.

Ukázka ze hry Racing 300