Diavel / X Diavel S

Diavel

Uvědomil jsem si, že jsem na něm už jel. Předloni. Potkal jsem se s pánem, půjčil jsem mu Duke 690 (malý lehký rakouský jednoválec) a on mi půjčil Diavel. Když jsme zastavili, čuměli jsme oba jak pružiny z matrace, neboť jsme právě zažili přeskok červí dírou do jiného motocyklového vesmíru.

Diavel je skutečně těžko pochopitelný, pokud neotevřete mysl tomu, nač nejste zvyklí, zejména u motorek od Ducati. Vždycky jsme tu měli snahu o efektivitu, odlehčování, zmenšování. Jenže je holý fakt, že na světě je spousta habánů, kteří se prostě na moderní pidibajky nevejdou, a docela jim to vadí.

A já je chápu a jsem rád, že někdo konečně začal vyrábět velkou motorku, která dobře funguje. Sice Diavelovi trochu cuká z ubráno na přidáno, ale zas to není okruhová mašina, aby mě to muselo vyloženě rozčilovat. Přesto, pevný podvozek a totálně schopné brzdy ostrou jízdu umožňují. Je to hodnotný příspěvek do komunity big bikes jako V-Max nebo V-Rod (tomu už tedy bohužel zazvonila hrana, pro mě nepochopitelně). Šílené je jen honění palubních informací. Mini displej zapíchnutý do nádrže jsem kritizoval už u hárlejů, a tady, s tou značnou dynamikou jízdy, mi to teda vadilo. Jo, vadilo!

DrnDrn

X Diavel S

Z téhle motorky jsem se musel smát, a směju se doteď. Čopr od Ducati… Teda jasně, ne čopr. To slovo má své parametry, takže ne všechno s předkoplou vidlicí a stupačkama je čopr. To víme. Cruiser, že ano. Jenže cruiser je od slova cruise. Křižovat, většinou se to používá pro velké cruisery s vybavením na cesty, s kufry a tak. Jak chcete sakra cruisovat s motorkou, která jde na zadní plynem..? No? To mi někdo vysvětlete! :-)

Jak vidíte, pochopení tohoto modelu mě také ještě čeká, tak aspoň zmíním, že na stupačky jsem tak tak dosáhl, tedy hurá, další stroj pro habány! Pevný podvozek, parádní brzdy, to tu máme taky. Perfektní muscle design, o tom žádná. Svaly a hrany na něm jen hrají. Plus ta plynulá nádrž, to tě prostě pokaždý zasekne, že tohle je Ducati. No a verze S, s těma frézovanejma kolama, to je prostě vostrý! I boky válců jsou tady odfrézovaný, takže to vypadá jako bys to vykulil z garáže nějakýmu Termostatovi, Termitotátovi či Transformátorovi, případně jinému strojotýpkovi z Hůlyvůdské kinematografie. Za mě palec nahoru! I pár informací najdete nad řidítkem, sluuušnýýý!

Jenom zapomeňte na kadla-kadla-kadla na volnoběh krajinou. Vůbec..! To prostě ne :-) Tohle je jiná liga, svižnost a preciznost, tady můžeš čumět po krajině leda žes velmi, velmi disciplinovaným jezdičem… Rozhodně se těším na test, zkusím někde sehnat bundu s třásněmi, návleky na řidítka s třásněmi. A brašny. Taky s třásněmi. Možná i nějaký ten kožený váleček a pár nálepek s plameny na nádrž by se hodilo. Odpadlík by řičel nadšením, ovšem kolegové ze žurnálů valem varovali, že jak to uviděj naživo, jistotně se v ten moment zeblejou hnusem. Tak uvidíme, já totiž vim, kam pro třásně zajet :-)

Dále by se v paletě zábavy mohla objevit nová Multistrada 1260S (mě nezajímaj tyhle obří, vysoký, mastodontální, tanky, fuj...), bestseller loňské sezóny Multistrada 950 (jasný, tank s menším motorem, nedám se nachytat woe…), Monster 797 (miluju), 959 Panigale (miluju hodně), a Ducati Scrambler Desert Sled (jako další kroska od Ducati? Bože můj, ještě šlapačku vyrobte!)

DrnDrn

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

« předchozí kapitolaMultistrada 1200 Enduro / Scrambler 1100