Monster 821 / Monster 1200S

Monster 821

Současné Monstery jsou typem motorek, do kterých se snadno a rychle zamilováváte. Nová 821 je nová proto, že eurozlotřilci donutili ukrýt další čmoudíky někde ve výfuku. O to překvapivější je, že u mě vyhrál cenu za nejhezčí zvuk dne, pěkně to z laufu blafe s takovým plap plap plap podkresem. Není to megasilák, ale na kraviny v pohodě a přehazování ze zatáčky do zatáčky mu jde krásně.

Oproti dvanáctistovce je výrazně slabší, to je fakt. Ale taky je fakt, že „slabší“ motorky mají dneska natolik vyspělý projev a potenciál, že rozdíl sto a dvě stě koní je věcí značně důležitou při závodění, nikoli už na okreskách. Spíš mi vrtá hlavou, proč je 821 celkovým projevem tak blízko menšímu Monsteru 797. Jasně, mají úplně jiné motory, ale člověk by, kdyby jel se zavřenýma očima, pátral po rozdílech s vypětím všech sil. Samozřejmě je víc vybaven elektronickými pomocníčky, o tom žádná.

DrnDrn

Ducati Monster 821: Obludka

Ducati Monster 821: Obludka

Ducati Monster patří mezi stálice na italském nebi naked biků. A vlastně nejen na italském, ale celosvětovém – tahle motorka ...

Číst článek

Monster 1200S

Svezení na eskovém velkém Monsteru pro mě bylo svátkem, protože po loňském testu základního Monstera 1200 jsem se velice těšil. S tím jak se změkčil přístup k jezdci, stal se pro mě velký základní Monster nejen zatraceně pohledným naháčem, ale i fabrikou na radost. Snadnost, s jakou vše dělá, mě naplňovala nadšením. No a esko by to mělo všechno dělat stejně, možná o něco lépe. A to se také děje, víc netřeba se rozkecávati.

Jedině snad, že jiný podvozek dává pocit, jako by člověk jezdil či seděl nad předním kolem, je to ještě o něco víc citlivější a hbitější. A na to, abych dokázal čestně říct „Jó, ano, takhle se mi to fakt víc líbí!“, na to bych na něm musel strávit trochu víc času než 5 minut při návratu ze zatáčky. Samozřejmě mi vrtá hlavou, jak se asi chová Monster 1200 R, zatím jsem slyšel samé dobré a divoké zprávy…

DrnDrn

Pokračujte ve čtení na dalších kapitolách:

« předchozí kapitolaPanigale V4 / SuperSport Snásledující kapitola »Multistrada 1200 Enduro / Scrambler 1100