Dva dny testů na jihu Itálie přinesly celému týmu Althea pozitivní zkušenosti. Během minulých soukromých testů v prosinci na tomto okruhu se teplota vyšplhala jen s obtížemi na 10 stupňů Celsia, takže se dalo jezdit jen okolo oběda. Nyní to však už bylo podstatně lepší. Duo jezdců pro třídu Superbike Markus Reiterberger a Jordi Torres byli schopni naplno absolvovat dvoudenní testovací program.

Raffaele de Rosa, zástupce týmu v stockové třídě, po zimní přestávce též absolvoval testy v sedle své BMW S1000 RR Stock. V garáži týmu Althea BMW byl i generální technický ředitel BMW Motorrad Motorsport Berti Hauser.

Německý jezdec Markus Reiterberger měl svůj pracovní plán zaměřený na testování úplně nové vidlice pro rok 2016 – a na elektroniku určenou na rok 2016, kterou však už testovali i v předcházejícím testu. Spolu absolvovali celkem 68 kol. Jordi Torres mezitím pracoval na nových elektronických řešeních své BMW S 1000 RR (dokončil 83 kol), zatímco Raffaele de Rosa pracoval na zlepšení celkového pocitu a nastavení geometrie motorky. Ten absolvoval 100 kol za tyto dva dny.

TorresVallelunga20162

Markus Reiterberger: “Dnes to byl pro mě velký den, to zejména proto, že byl tento den slunečný, stejně jako včera, takže jsme mohli využít všechen čas k testování a dokončit všechny potřebné zkoušky. Testovali jsem nové komponenty týkající se brzd, elektroniky, převodů. S ohledem na předchozí testy v prosinci minulého roku ve Vallelunze jsme udělali velký krok vpřed. Ten pocit je dobrý a i časy jsou dobré. Jsem opravdu spokojený s atmosférou v týmu, je to další prvek, který funguje dobře – stáváme se jednou velkou rodinou.”

Jordi Torres: “Tyto dva dny byly jako noc a den, trochu jako barvy týmu (černá a bílá), protože se jako jezdec musím ještě hodně učit a též zjistit to, co motorka požaduje ode mě. Musím změnit svůj styl jízdy a na to potřebuji určitý čas. Včera jsem neměl ještě plnou důvěru v motocykl, vždy jsem cítil malý pohyb v nájezdu do zatáčky, přičemž pocity na výjezdu byly proměnlivé, zabránilo mi to naplno důvěřovat motorce. Byla to trochu jako jízda se zavřenýma očima. Ale tohle všechno nás naučí hodně, bylo to důležité pro dnešní den, který od samotného začátku probíhal o mnoho lépe. Zaměřili jsme se na rozvoj elektroniky a motoru a byl jsem schopný interpretovat informace, které jsem dostával z motorky. Pracovali jsme většinu určeného času na 100% a pohybovali jsme se ve správném tempu. Od této chvíle budeme už pracovat i na dosažení určitých časů. Teď však už můžeme jít domů s úsměvem na tváři.”