Letos opět pojedeš na BMW S1000RR, dokážeš si ještě představit závodit na své R1?

Kamil: “Určitě si to dokážu představit, závodil jsem na ní opravdu dlouho, ale je pravda, že moje R1 už dávno těžce nestíhá. Na ní by se pro žádné extra výsledky nedojelo. Jsem rád, že mám teď konkurenceschopnou motorku. R1 bohužel pouštím do světa. Původně jsem ji prodávat nechtěl, ale musím, protože jsou potřeba peníze.”

A jak jsi celkově spokojený s BMW?

Kamil: “Báwo mi sedlo, už když jsem ho testoval jako novinku. Hned jsem věděl, že je to motorka pro mě. Vyhovuje mému stylu. Jsem takový větší a ta motorka potřebuje silovější zacházení, a to mi vyhovuje. Jsem s ní hrozně spokojený. Nic zásadního, třeba co se týče nastavení, tak neřeším. Hlavně mi vyhovuje ta síla, prostě to jede!”

IMG_2288

Takže IRRC na BMW pojedeš kompletní?

Kamil: “Jo, chci jet kompletní šampionát. V tomhle směru zatím žádné změny nejsou. I když bych se nebránil, kdyby přišlo něco zajímavějšího, ale určitě se chceme s BMW dostat co nejdál. Pořád mám ještě co získávat, protože loni jsem přišel o 4 závody v IRRC, tak doufám, že letos to bude lepší.”

Budeš letos startovat i v kategorii Supersport? Máš na tuto třídu sehnanou motorku?

Kamil: “Motorku zatím nemám. Startovat ale samozřejmě chci, i když určitě ne celé IRRC, protože to by bylo strašně náročný na peníze. Tradičně chci jet určitě Hořice a IOMTT. Na Manu bych chtěl taky šestikilo, ale vůbec ještě nevím jaký. To budu řešit, až budu mít pokrytou sezónu na litru, pak teprve začneme řešit šestku. Pak půjde o to, jestli nějakou půjčit nebo někde sehnat nějaký angažmá. Určitě totiž nebudu mít sílu na to ji koupit, což jsme sice původně chtěli, ale spíš to vypadá, že to nepůjde.”

Novinkou je, že v rámci IRRC se letos pojede i závod ve Finsku, co na tento závod říkáš a chystáš se tam taky?

Kamil: “Já si myslím, že s tím budou mít všichni stejný problémy, protože je to daleko a je to, plácnu, o cca 20 000,- dražší výlet a samozřejmě taky o nějaký čas navíc. Ta cesta bude náročná, takže uvidíme. Chci tam jet. Určitě to bude zajímavé a mě lákají nové tratě. Ale kdyby ten jeden závod měl stát tolik, že bych za to zvládnul dva jiné závody, tak bych ho určitě vynechal. Ale jak říkám, určitě bych tam chtěl jet.”

Český road racing pojedeš kompletní? Uvidíme tě už i v Dymokurech?

Kamil: “(smích) Já každý rok říkám, že tentokrát už pojedu, tak tentokrát řeknu, že zase pojedu. Doufám, že jo. Já jsem musel tyhle závody trošku upozadit, protože jsem doháněl práci a další povinnosti, takže jsem to nestíhal. Rozhodně mi ale bylo hodně líto Těrlicka, které jsem vynechal, a Dymokury bych chtěl samozřejmě taky jet. Takže aspoň tyhle dva závody český, bych chtěl rozhodně jet. Pro mě je samozřejmě taky důležitý jezdit doma a ukázat se českým fanouškům. Je to ale samozřejmě hodně o penězích.”

Uvítal bys v rámci českého road racingu nějaké nové okruhy? Zvládal bys je časově?

Kamil: “To je těžký, protože kdyby to byl dobře uspořádaný podnik pro všechny kubatury, tak to je super. Je to hrozně fajn, když jsou lidi nadšený a snaží se na jakémkoliv místě najít okruh, nicméně mě mrzí, že potom se řekne: Pojedou se tady 125ccm, Supermona a Twiny a dál už nic. Pak už se to zbytečně tříští. Je to tím, že jsou samozřejmě zvlášť party lidí, kteří si chtějí nějakým způsobem splnit sen, ale spíš bych ocenil, aby to mělo nějaký význam.

Další věc je ta, že u nás je roztříštěná asociace, takže to nemá ani žádný velký význam jet všechny závody. Proto jsem to i já vypustil, protože ti pak nejde o žádný body nebo pořadí, i když ty závody samy o sobě jsou super. Kdyby to byl ale ucelený šampionát, tak je to o něčem jiným, že jo. U nás je to s tímto bohužel jak u blbých na dvorečku. Když se dva hádají, tak tentokrát se třetí nesměje, ale brečí, protože se to závodníků dotýká úplně přímo. Závodníci jsou na těchto dohadech bití nejvíce.”

IMG_2488

Budeš i letos trénovat na okruhu s nějakou agenturou?

Kamil: “Jasně, pojedu s Dafiťákama, stejně jako loni. Dohodli jsme se s Davidem, že to bylo fajn a fungovalo to dobře, takže já budu rád, protože ten prostor na okruhu prostě potřebuji, jako každý závodník. Je to důležitá součást mojí přípravy.”

V loňském roce jsi jel i závod na okruhu Jerez ve Španělsku v rámci evropského šampionátu, plánuješ tento závod jet i letos?

Kamil: “No.. Ne (smích). Tohle byla docela náhoda. A já za to vděčím lidem z Autoklubu, kdy  si na mě vlastně vzpomněli. Oni měli dotaci pro jezdce okruháře, který by jel závod ME, a zrovna na ten termín to buďto všichni odmítli nebo neměli čas a nebo měli jiné povinnosti. Takže Martin Sodomek si na mě vzpomněl, s tím že moje výsledky v IRRC byly fajn, tak mi řekli, jestli to nechci zkusit. Já jsem měl původně trochu strach, protože jsem ostrý závody na okruhu nejel strašně dlouho. Tušil jsem ale, že se tato šance nemusí opakovat, a tak jsem toho využil. Závod ME v Jerezu je fakt zajímavý a je super.

Šel jsem do toho a myslím si, že ta moje účast u všech těch funkcionářů nevyvolala úplné nadšení. Myslím tím volbu mojí osoby. S výsledkem snad zase tak nespokojení být nemohli, ale myslím, že příští rok budou chtít vybrat někoho jiného, nějakého okruháře, co si myslím, že si to i zaslouží. Kdyby ta nabídka přišla znova, tak budu samozřejmě strašně rád. Byl to skvělý poslední závod sezóny. Náklady se tak tak pokryly. Ještě to tedy trošku něco stálo, ale byli jsme tam a to se počítá. Jestli to ale vyjde i letos, tak to bohužel není na mně.”

Dokázal by sis ještě představit závodit na okruzích?

Kamil: “Jo, určitě jo. Je tam obrovský kontrast mezi road racingem a mezi dromama. To šlo dobře vidět v Jerezu, kolik času musíš strávit na tom okruhu. Jak musíš všechno nastavit, je to prostě mravenčí práce a stojí to strašně moc peněz. Tam hoří všechno. Gumy, řetězy, motorka. Nejde to jet jenom způsobem jakože “na srdce”. Protože tím se to na dromu dohnat nedá. Rád bych si zajel Alpe Adrii v Česku nebo něco takového, ale je to bez nějakých větších ambicí.”

Který závod pro tebe bude letos první? Pojedeš Jarní cenu Brna?

Kamil: “Asi vlastně jo. Je to myslím začátkem dubna. Pak koncem dubna máme hned první závod IRRC. Na Jarní cenu určitě pojedu, bude to pro mě jedna z prvních příležitostí se pořádně svézt. Bohužel ty body jsou zase do šampionátu, který spíše není šampionát, takže to pojedu hlavně kvůli tréninku a ne kvůli oslňujícím výsledkům.”

Tak ještě poslední otázka. Plánuješ nějaký závod mimo Evropu?

Kamil: “No, já nechci být tajný, protože to nemám moc rád (smích). Mám určitě chuť a i plán něco takového zkusit. Je to víc věcí. Už delší dobu mluvím o Macau GP, ale tam to není jen o tom se rozhodnout, ale musí tě vybrat organizátoři. Když bude sezóna dobře vypadat, třeba jako loni, tak tam ta šance je. Pak mám ještě nějaké další plány, ale to je všechno finančně náročné, takže uvidíme.”