To, že se na začátku roku dozvíme přesný kalendář IRRC, je celkem normální věc. Letos se to ale trochu zdramatizovalo odchodem závodu v Oss. Holandský pořadatel před pár týdny oznámil, že není schopen uspořádat další ročník…

O tom se psalo už před Vánoci. Oss se prostě nepojede a podle očekávání ho měl nahradit německý závod v Bremerhavenu, který se dlouhé roky jezdil ve stejném termínu, a s Oss si navzájem konkurovali. Je to ale jinak. Pořadatel se rozhodl pro další německý okruh – Schleiz.

Hengelo: 6. – 7. května 2017

Šampionát začne už tradičně v holandském Hengelu, což jsou velmi populární závody jak u jezdců, tak u fanoušků. Jde o úzkou a rychlou trať v pěkné holandské krajině. Závody se skvělou atmosférou, které můžu doporučit!

Imatra: 7. – 9. července 2017

Finský podnik vloni jasně ukázal, že bude vystupovat vysoko nad průměr „ostatních“. Návštěvnost, o které si můžou ostatní závody nechat zdát, štědré finanční příspěvky pro jezdce atd.. Letos ale nebude Imatra předposlední v kalendáři, ale už druhá. Mezi závody tak bude obří pauza. Nebude se tam také rozhodovat o titulu. Na druhou stranu domorodci tvrdí, že to znamená větší pravděpodobnost hezkého počasí než na konci srpna.

Chimay: 21. – 23. července 2017

Tradiční podnik seriálu na staré belgické trati, která je charakteristická svodidly kolem dráhy a velmi rychlými pasážemi. Letos je opět třetí v pořadí a zůstává termín na konci července. Chimay mělo dva roky smůlu na počasí, tak doufejme, že letos to bude lepší. Třídenní podnik ve městě slavného piva si to určitě zaslouží.

Schleiz: 19. – 20. srpna 2017

Staronový závod. Schleiz už se jezdil na začátku IRRC a teď se vrací. Není to vlastně moc přírodní okruh, což mě osobně trochu mrzí, ale chápu pořadatele, že nebyla moc možnost výběru po odchodu Oss. Pro naše jezdce je výhodné, že to je kousek a budou mít hned tři závody „za barákem“. Týden před domácím závodem by to ale nebylo dobré zahodit….

Hořice: 26. – 27. srpna 2017

Počtvrté budeme mít závod IRRC i doma v Hořicích a znovu bude předposlední v kalendáři, takže je celkem možné, že to bude stejně jako v roce 2015 závod rozhodující. Navíc to bude parádní závěr prázdnin.

Frohburg: 23. – 24. září 2017

Finále nebude nikde jinde, než v německém Frohburgu. Tak IRRC končilo zatím ve všech ročnících. Jde o rychlou trať kousek od našich hranic, kde se vždy odjedou napínavé závody.

Letos se tedy pojede šest podniků a na každém z nich dva závody. Dva podniky budou třídenní. Spekulovalo se i o návratu Těrlicka, ale to se nestalo. Vůle je ale z obou stran, tak uvidíme, jestli se IRRC rozroste pro rok 2018 na sedm podniků.

Pro mě je Schleiz trochu zklamáním, protože to je lehký odklon od přírodních tratí. Teda ne že by Oss byla kdoví jaký přírodňák, ale stejně. Na druhou stranu to má řadu praktických výhod. IRRC se nekříží s TT na Manu a pro domácí jezdce to bude časová i finanční úspora, protože to je prostě mnohem blíž.