Loňská sezóna byla pro Petra ve znamení přestupu na velkou motorku a velké okruhy. Z německého šampionátu ADAC přešel do šampionátu FIM Europe Stock 250, který se jede v rámci Alpe Adrie.

Petře, jsme rádi, že můžeme našim čtenářům představit dalšího mladého nadějného závodníka, který má velké ambice. Vezmeme to ale popořadě. Jak ses poprvé dostal k motorce a kolik ti bylo?

Petr: „První motorku jsem dostal od rodičů ve 4 letech, malý minicross, na které jsem jezdil na zahradě a kde se dalo na volných plochách. V té době jsem ani netušil, že v budoucnu budu závodit a zavede mě to k silničním motorkám. Na startovní čáru jsem se poprvé postavil v 8 letech v Brně.“

Co říkají tví rodiče na tvou vášeň pro motorky? Podporují tě?

Petr: „Máma se ze začátku trochu bála, ale časem to opadlo a táta mi pořád říká, ať jedu hlavou. Rodiče mě podporují a jsou mi velkou oporou, jinak by to ani nešlo.“

Na jaké motorce jsi začínal a na jaké motorce závodíš dnes?

Petr: „Začínal jsem na minibiku Blata elite 14, na které jsem nastartoval svoji závodní kariéru, potom Blata elite 15. Pak mě táta překvapil a přihlásil mě do německého ADAC, kde jsem s motocyklem HONDA NSF 100 jezdil dvě sezóny. Dnes jezdím na motorce Moriwaki MD250H, na které letos pojedu už druhou sezónu.“

Kdo ti v tvé dosavadní závodní kariéře nejvíce pomohl? Máš nějakého mentora, který s tebou jezdí na závody a pomáhá ti se v závodění posouvat dál?

Petr: „V mé závodní kariéře mi nejvíce pomáhají rodiče. Po přechodu na velké okruhy se tým rozšířil o mechanika Slávka, který mi připravuje motorku, a o sportovního manažera p. Waltera, který vyjednává s partnery. Trenéra momentálně nemám, ale mezi staršími závodníky mám kamarády, kteří se mi snaží pomoci, a také je tu táta, se kterým vše konzultuji.“

V loňském roce jsi přestoupil na velkou motorku Moriwaki 250. Jak složitý byl přechod na větší motorku a jak se ti nová motorka líbí?

Petr: „První jízda na velkém okruhu byla velmi zajímavá. Přechod na velké tratě byl velmi těžký, musel jsem si na vše zvykat – rychlost, vítr, nastavení motorky. Z motorky jsem nadšený, s každou jízdou objevuji její nové hranice.“

Loni jsi závodil v šampionátu FIM Europe Stock 2015 v rámci Alpe Adrie, budeš v tomto šampionátu pokračovat i letos? Plánuješ i nějaké další závody?

Petr: „V letošní sezóně budu závodit v Alpe Adrii, v týmu DAFIT MOTORACING v kategorii Moto3. Chtěl bych zkusit jet některé závody v Holandsku, Německu a ve Španělsku, ale vše bude v závislosti na termínech, motorce a financích. Tak uvidíme, jak to nakonec bude.“

Jak hodnotíš svou loňskou sezónu? Byla pro tebe ve spoustě ohledech (nová motorka a nový šampionát) nová, jsi se svým výkonem spokojený?

Petr: „Sezónu 2015 hodnotím velmi pozitivně až na některé komplikace. Byla to moje první sezóna na velkých tratích. Byl jsem spokojen, ale v sezóně 2016 mám ještě větší ambice.“

Jaké jsou tvé cíle? Kde se vidíš za 2, 5 a 10 let?

Petr: „Mým cílem je zkusit Red Bull Rookies Cup, a pokud se zadaří, chci pokračovat do Moto3. Mým snem je jezdit MotoGP.“

Pojďme si říct něco o tvé přípravě na závody. Jak trénuješ, aby ses udržel v kondici a zvládl řídit velkou motorku?

Petr: „Mám kondičního trenéra ve sportovním centru, kam chodím dvakrát týdně 2 hodiny. Trénuji tam balanční cvičení a sílu, kterou potřebuji na velkou motorku.“

Víme, že motocyklové závody jsou hodně časově náročné. Plno trénování a cestování, jak zvládáš skloubit závodění a školu?

Petr: „Od září jsem začal chodit do sportovní školy, kde se mi velice líbí a mám podporu v mém sportovním rozvoji. Učitelé mi vycházejí vstříc a to je pro mě důležité.“

Kterým závodem pro tebe odstartuje letošní sezóna? Uvidíme tě závodit i u nás v ČR?

Petr: „První závod pojedu na Slovakiaringu 13. – 15. května a můžete mě také vidět v Mostě 15. – 17. července.“

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho štěstí do letošní sezóny.

DSC_0273