Jaká byla tvoje zimní přestávka?

„Velmi dobrá! Žiju v Andoře, tam hodně sněží, takže teď je to celkem v pohodě. Také podnikám lyžařské túry, takže se připravuju ve vysoké nadmořské výšce, což by mi mělo pomoct být fit před sezónou 2016. Těším se, až budeme v Malajsii testovat nové pneumatiky Michelin, novou elektroniku a nový motocykl.“

Jak moc podle tebe ovlivní nové změny závodění v letošním roce?

„Myslím si, že hodně! Ale ne ve zlém, bude to dobré. Doufáme, že to bude mít pozitivní vliv v tom smyslu, že si budeme všichni blíž, a to nejen v trénincích, ale hlavně v závodech. Dorna a IRTA chtějí umožnit všem, aby se víc útočilo a aby byly závody zajímavější. Pokud se tak opravdu stane, bude to opravdu skvělé! Ale aby se to stalo, musíme hodně pracovat. Yamaha musí hodně pracovat, musíme najít dobré nastavení, aby se nám podařilo dostat Yamahu nahoru.“

Myslíš si, že letos uvidíme vyhrát některého z jezdců satelitního týmu?

„Ano, doufám, že se všechno změní a možná satelitní jezdci budou ještě rychlejší než tovární…hm, popravdě si to nemyslím! Je to těžké, tovární tým nám vždy pomáhá a dává nám materiál pro zlepšení v každých závodech, ale víte, továrna je stále továrna, dokonce i s takovými změnami. Naším cílem je, abychom mohli co nejvíc útočit, a pokud k nim budeme blíž, potom to bude v pořádku.“

Sezóna 2015 pro tebe nebyla právě ideální. Mohlo by to být s novými změnami jinak?

„Ano, bude se začínat znovu od nuly. Bude to úplně jiný motocykl. Myslím, že nejdůležitější částí je elektronika a pneumatiky a tyto dvě věci se právě změnily. Elektronika může pomoct být rychlý, pomoct při brzdění, udržet kontrolu zadního kola a zlepšuje kontrolu trakce. Elektronika prostě maximálně pomáhá při výjezdu ze zatáček, zatímco pneumatiky jsou jediná věc, která se dotýká země a dělá nás rychlými, nebo pomalými. Všechno se změní. Možná to na motorce už na začátku bude opravdu dobré, ale i tak budeme muset pracovat rychle.“

Víš už něco o motoru nebo podvozku, který budete používat při testech v Sepangu?

„Ještě nevíme nic, podle všeho začneme se základem z minulého roku a také poslední verzí motoru. Nemáme žádné informace o tom, co se plánuje používat v této sezóně. Až se dostaneme do Malajsie, všichni budou vysvětlovat, co budeme používat a jaký je rozdíl mezi námi a továrním týmem. Doufám, že nám pomůžou tovární kluci s novými zkušenostmi, abychom se co nejdřív zlepšili.“

Na testech v Sepangu s novými pneumatikami a elektronikou to bude pro fanoušky trochu neznámá. Je to stejné i pro vás?

„Ano, slyšel jsem Valentina mluvit na tiskové konferenci a říkal to samé. Honda, Suzuki a Ducati mají výhodu, protože v loňském roce testovaly s Michelinem v Misanu a navíc byly v Jerezu se svými satelitními týmy. Suzuki ještě testovala i v Malajsii. Vypadá to tak, že jsme pár kilometrů pozadu, pokud jde o testy elektroniky a pneumatik. Musíme prostě přijet do Malajsie a uvidíme, jak na tom jsme my, jak motocykl a musíme začít pracovat od základu.“