Podle všeho Aprilia nestihne připravit svůj motocykl, určený na sezónu 2016, do prvních testů v roce, které se uskuteční už příští týden, a to od 1. února na okruhu v Sepangu. Podle interních zpráv neuvidíme tento tým se závodníky Alvarem Bautistou a Stefanem Bradlem ani na druhých oficiálních testech MotoGP, a to na Phillip Islandu v termínu 17. – 19. února 2016. Tým chce mít podle všeho klid při vývoji a testování úplně nové RS-GP (minulý rok, po svém oficiálním vstupu do MotoGP, Aprilia absolvovala sezónu s upraveným superbikovým strojem). Takže neabsolvuje ani tyto druhé testy spolu s ostatními týmy, kde bude mimo týmů i hodně novinářů a došlo by k přímému srovnání s ostatními.

Aprilia radši upřednostní soukromý test v polovině února na okruhu Losail v Kataru. Bude to pro firmu jednodušší i z hlediska logistiky, přeci jen dopravovat všechen vývojový materiál přes oceán do Austrálie je finančně i časově nevýhodné. Zároveň tam budou sami bez přílišné sledovanosti.

Samozřejmě se tým určitě zúčastní posledního oficiálního testu před novou sezónou, a to znovu na okruhu Losail v Kataru s datem 2. – 4. března 2016. Na tomto okruhu letos začíná i první závod sezóny, a to od čtvrtka 17. března.

Pro Bautistu a Bradla zprávy o zpoždění ve výrobě nového motocyklu nejsou příliš pozitivní. V roce, kdy se přechází k velkým technickým změnám na poli pneumatik a elektroniky, bude mít každý chybějící den testů na okruhu nedozírné následky.

Už v prvních posezónních testech ve Valencii, kdy se testovaly nové pneumatiky a elektronika, měl zejména Bautista velký problém se s těmito změnami vyrovnat. Hned v úvodních testech dvakrát spadl a radši se vrátil ke staré elektronice, což už však v této sezóně nemůže.

Při otázkách novinářů na bývalého mistra světa v třídě 125ccm Alvara Bautistu na to, co mu dělá větší starosti, jestli elektronika nebo pneumatiky, odpověděl: “K příštímu roku mám starosti o elektroniku, pneumatiky a novou motorku.” Následně ještě dodal: “Vůbec nevím, jak bude nový stroj vypadat, ještě jsem od Aprilie neviděl žádné náčrtky ani plány. Doufám, že mi Aprilia pošle aspoň nějakou fotografii.”

2015-Aprilia-RS-GP-Alvaro-Bautista-07-1202x1280

Stefan Bradl dodává: “Bude zapotřebí zapracovat zejména na nové elektronice. Při zrychlení špatně funguje kontrola trakce a při brzdění zase motorová brzda.”

Tito dva chlapci to budou mít skutečně těžké. Bez úvodního testu v Sepangu budou mít jen dva testy na aklimatizování se na tři nové veličiny v této sezóně: stroj, pneumatiky a elektroniku.

Podle posledních zpráv by měl testovací jezdec týmu Mike Di Meglio vyzkoušet novou Aprilii 2016 začátkem února při soukromých testech v Aragonu.