Během první poloviny sezóny 2016 mezi sebou továrny bojovaly ohledně aerodynamických křidélek a jejich zákazu. Pro Ducati to byl klíčový prvek, který ji pomáhal kontrolovat velký výkon jejich Desmosedici. Komise Grand Prix ale přišla s rozhodnutím, že budou křidélka od sezóny 2017 zakázána ve všech třídách. Prvním argumentem byla bezpečnost, druhým bylo zabránění zvyšování rozpočtů týmů. Tyto dva argumenty se ale týmu Ducati moc nelíbily a jsou přesvědčeni, že zákaz byl zaměřen jen na to, aby přišli o jednu ze svých předností. S tím souhlasí i Jorge Lorenzo, který je od letošní sezóny jejich novým továrním jezdcem.

„Pokud by se organizátoři opravdu báli křidélek v otázce bezpečnosti, tak by je zakázali hned ve druhém závodě roku,“ řekl Jorge Lorenzo pro motorsport.com.

„Rozložení trati v Montmeló u Barcelony se změnilo deset minut po tragickém incidentu Luise Saloma, takže jak bylo možné, že nám umožnili závodit s křidélky, pokud byla nebezpečná?“

„Podle mého názoru tam byl vliv některých výrobců, kteří hráli roli při jednáních,“ dodal Španěl, kterého podporuje i šéf týmu Paolo Ciabatti.

Ital totiž řekl: „Když přijde na křidélka, pracovali jsme tvrději na aerodynamické stránce než zbytek, který na nich začal pracovat později. Byla zakázána na základě neexistujících bezpečnostních důvodů.“

„Letos byla spousta nehod a žádný z jezdců neutrpěl škrábanec od křidélek. Je jasné, že jsme dosáhli konkurenční výhody, protože jsme s nimi přišli před všemi ostatními, a oni je zakázali proto, aby nás zbavili této výhody.“

Podle Ciabattiho inženýři italského týmu nalezli způsob, jak zastavit zvedání předního kola při akceleraci i bez křidélek. I z toho důvodu bude Casey Stoner při prvním testu letošního roku testovat aerodynamiku.

„Byli jsme konkurenceschopní s křidélky a budeme i bez nich,“ dodává Ciabatti.