Rozjet motocyklovou společnost nikdy není jednoduché a udržet ji poté v chodu se zdá být ještě těžší. Polaris Industries totiž oznámilo, že bude během příštích 18 měsíců „postupně oslabovat“ značku Victory Motorcycles.

„Bylo to neuvěřitelně těžké rozhodnutí pro mě, můj tým a představenstvo společnosti Polaris,“ říká předseda představenstva a generální ředitel společnosti Polaris Industries Scott Wine. „Za posledních 18 měsíců jsme investovali nejen do zdrojů, ale vložili jsme i naše srdce a duše do vytvoření značky Victory Motorcycles a jsme mimořádně hrdí na to, co náš tým dokázal. Od svého vzniku naše týmy navrhly a vyprodukovaly téměř 60 modelů Victory, které byly poctěny 25 prestižními oceněními v oboru. Zkušenosti, znalosti, infrastruktura a schopnosti, které jsme vybudovali v těchto 18 letech, nám daly důvěru v rozvoj značky Indian Motorcycle, takže bych chtěl vyjádřit vděčnost všem, kteří jsou spojeni s Victory Motorcycles, a chtěl bych oslavit jejich velký podíl.“

Bez Victory by Polaris nebyl nikdy schopný vytvořit cruisery pro Indian Motorcycle. Čerpal totiž z jejich osmnáctiletých zkušeností, inženýrství i marketingu. Pro Polaris tak přišlo velmi těžké rozhodnutí, ale nejde jen o dobrý vývoj, ale důležitá jsou i obchodní čísla. Indianu se opravdu daří a za poslední rok na trhu dokázal Polarisu zdvojnásobit tržby, zatímco Victory v posledních 16 letech měla problémy s nárůstem prodejů.

„Victory bojovala se stanovením svého podílu na trhu potřebného pro úspěch a zisk.“ Polaris se tak raději chce zaměřit na značku, která přináší návratnost investic.

Dále si k tomu můžeme přidat to, že Victory ve svém základu používá stále první motor, který navrhla. Posunout značku Victory dál by tak vyžadovalo obrovské investice do zcela nového motoru, který by vyhovoval emisním normám Euro4 a 5.

Zaměstnanci Victory se ale nemusí bát, že přijdou o práci. Díky velké působnosti společnosti Polaris budou rozmístěni do dalších výrobních podniků.

Závodní program Victory NHRA drag racing bude pokračovat i v roce 2017. Společnost bude podporovat dealery v prodejích zbylých kusů v příštích 18 měsících a vlastníkům jejich strojů bude poskytovat služby a náhradní díly v dalších deseti letech.

Společnost Victory během let také hodně riskovala. Začalo to první produkcí V92C postaveného 4. července 1998. V modelech jako V92SC Sport Cruiser, Vision tourer, Vegas, Cross Country a také projekt 156 či elektrická Victory společnost ukázala svého ducha a odborné znalosti, neboť se poučovala z chyb a stavěla neustále se zdokonalující stroje. Tento duch bude díky pokračujícím technologiím dál žít v modelech Indian Motorcycle.