T3 Racing se specializuje hlavně na úpravy motocyklů pro anglické superbiky, a to hlavně pro třídu Triumph Triple Challenge. Jsou tak dobří, že na začátku roku 2012 si je přímo firma Triumph vybrala za oficiálního dodavatele dílů pro tuto třídu. Právě výroba dílů pro třicet jezdců soutěžících v tomto šampionátu naučila firmu mnoho.

Třída Triumph Triple Challenge však na konci roku 2014 skončila. Firma ale chtěla pokračovat ve vývoji svého závodního motocyklu, věděli, že tento základ má předpoklady být fantastickým závodním motocyklem.

T3-Racing2016

Pro rok 2016 tak má firma T3 Racing připravenou M2-11 Corse. Je to ultimátní, lehká motorka kategorie Moto2. Specifikací této motorky je, že má podvozek, vlastní výroby, spojený s motorem. Na celkovém designu motocyklu se podílel i Mark Taylor, designér společnosti FTR.

T3-Racing222222

Momentálně má motorka 145 kg “mokré váhy” (se všemi náplněmi) a motor má výkon 130 koní na zadním kole. Na požádání je však možné zvýšit až na 150 koní, a to bez ohrožení životnosti motoru.

To však není všechno. Firma se rozhodla dopřát i běžným fanouškům rychlých silničních motorek. Takže mimo biku M2-11 určeného jen na okruhy vyvinula zároveň další dva stroje určené do běžné dopravy na pozemních komunikacích. Jde o celokapotovanou verzi M7-11 SPORT-R a naked bike verzi M7-11 STREET-R.

Tyto motocykly určené do běžné dopravy však nejsou ničím “ošizeny” oproti ostré verzi. Mají stejný plně stavitelný podvozek a též ostatní vymoženosti, které se týkají hlavně elektroniky a pomocných systémů.

m2-11-race-bike

V současnosti už T3 Racing testuje novou M2-11 na anglických okruzích.

Rám je navržen pomocí technologie CAD. Jednotlivé komponenty rámu jsou vyrobené na CNC strojích a následně přivařené k sobě tak, aby zabezpečovaly maximální tuhost podvozku. Na vývoji rámu se podílela firma UK Talos, která pracovala třeba na vývoji podvozků pro Moto2 a též vyvíjela podvozek pro CRT stroj Yamaha týmu Forward Racing s jejich jezdci Colinem Edwardsem a Aleixem Espargarem v MotoGP.

Původní design motorky od T3 Racing upravil, už výše zmíněný, Mark Taylor, hlavní designér společnosti FTR. Výtvarně dokončil Kev Taggart, designér muzea custom motorek “Spirit of the Seventies”. Celá kapotáž je ve finále vyrobená z kevlaru.

Na motocykl jsou použity jen ty nejlepší komponenty. Protože v T3 Racing bije srdce s národní hrdostí, jsou použité komponenty od anglických výrobků jako K-Tech, AIM, Dymag a Hel.

Výrobce těchto unikátních motocyklů má snahu dosáhnout úrovně organizace BSB (národní šampionát anglických superbiků) otevřením této třídy pro mladé, nadějné jezdce. Bylo by to součástí seriálu BSB tak, jak byly v letech 2008 až 2014 závody “Triumph Triple Challange”.