Triumph přišel před dvěma týdny s krátkým videem, ve kterém nás lákal na nový model Street Triple. Ten byl představen právě dnes a jde o úplně nový model. Motorka má nový tříválcový motor o objemu 765 ccm vycházející z modelu Daytona, má tři jízdní režimy, přepínatelnou kontrolu trakce a výkon téměř 123 koní. A co oceníme právě v této době, kdy motorky omezují hlukové a emisní normy, tak nový Street Triple má moc pěkný zvuk.

Změn se také dočkaly brzdy, tlumení (Showa) i pneumatiky (Pirelli Diablo Rosso Corsa). Kromě techniky byl upraven i vzhled, který je ostřejší a podobá se Speed Triplu. Nový model je také lehčí a má zcela novou kyvnou vidlici.

Britská značka vytvořila rovnou tři variantyStreet Triple S, Street Triple R a Street Triple RS, které od sebe samozřejmě odlišuje hlavně různý výkon a výbava. Celkem je tu více než 80 nových dílů, včetně airboxu, nové klikové hřídele, pístů a dalších dílů motoru. Vrtání a zdvih mají poměr 78 x 53,4 mm. Podle Triumphu je výsledkem významný pokrok ve výkonu, zejména v nižších a středních otáčkách. Kromě toho si bude moci každý zákazník svůj stroj doladit po svém díky dalším 60 doplňkům.

Triumph také přepracoval převodovku, kde jsou kratší převodové poměry u jedničky a dvojky. Díky tomu by měla být silnější akcelerace hned odspodu a plynulejší řazení dalších rychlostních stupňů.

Upoutávka

Street Triple S

Street Triple S je základní model navržený pro každodenní ježdění. Má o 6,6% vyšší výkon než předchozí generace, když se uvádí, že má 111 bhp při 11 250 ot./min. Točivý moment je také vyšší, a to o 7,3%, když vzrostl na 73 Nm při 9 100 ot./min. Tento model bude dostupný v červené nebo černé barvě.

Street Triple R

Model R je určen už pro vášnivější jízdu. Byla upravena kliková hřídel a maximální výkon se zvýšil na 116 bhp při 12 000 ot./min. Maximální točivý moment je 77 Nm při 9 400 ot./min. Tento model má lepší odpružení od Showa (plně nastavitelné) a přední brzdy (zde jsou radiální čtyřpístkové třmeny Brembo místo Nissinu). Dále je tu asistent spojky, další jízdní režimy, přepínatelný systém ABS. Model R bude dostupný v černé, stříbrné nebo bílé barvě.

Street Triple RS

Vrcholem řady Street Triple je model RS. Je to motorka, která se bude skvěle cítit jak na závodní trati, tak na silnici. RS má pochopitelně nejvyšší výkon, který proti předchozímu modelu narostl o 16%. Celkem má 121 koní při 11 700 ot./min. Točivý moment vzrostl o 13% na 77 Nm při 10 800 ot./min.

RS má nejvyšší specifikaci předních brzd (Brembo M50, čtyřpístkové radiální monobloky), tlumení (41 mm přední USD vidlice Showa, vzadu je tlumič Öhlins STX40, obojí plně nastavitelné) a další prvky, jako je quickshifter, jízdní režim na trať, časovač, tři další zobrazení displeje, pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP a spodní kryt motoru a sedla spolujezdce. Model RS bude nabízen v černé a stříbrné barvě.

Zatím nejsou dostupné údaje o cenách. To se dozvíme u dealerů Triumph v příštích měsících, kdy se všechny tři modely Street Triple dostanou do prodeje.

Triumph si je jistý, že vytvořil nového street fightera, který bude jasnou jedničkou ve své třídě. Na ulici to už nikdy nebude stejné.

Technické údaje

STREET TRIPLE SSTREET TRIPLE RSTREET TRIPLE RS
Výkon111 BHP @ 11,250 rpm116 BHP @ 12,000 rpm121 BHP @ 11,700 rpm
Točivý moment73 Nm @ 9,100 rpm77 Nm @ 9,400 rpm77 Nm @ 10,800 rpm
Motor765 ccm, kapalinou chlazený, 12 ventilů DOHC, řadový tříválec
Rámrám hliníkový, litá kyvná vidlice
Výška sedla810 mm825 mm825 mm
Rozvor1 410 mm
Suchá váha166 kg
Kapacita palivové nádrže17,4 litrů
Spotřeba paliva4,7 l/100 km4,8 l/100 km4,7 l/100 km

Video z představení